keskiviikko 30. heinäkuuta 2014

the day


Luulin että olin valmistautunu tähän henkisesti. Olisin valmis että tänne tulee saman katon alle yksi uusi elämän alku. Pieni koiralapsi. Väärässä kuitenkin olin. Olo on epätodellinen ja outo. Tapitan Jediä jatkuvasti kun riehun sen kanssa ja ihan vain sen köllöttellessä. Melkein itkettää. On se niin ihmeellinen.






Silmät vielä vähän killottaa :)





Päivä alkoi aamuöisellä heräämisellä. Siinä sitten ventattiin ja hengattiin, oltiin ja mentiin. Äkkiä oltiinkin jo kasvattajan luona hakemassa tuota ihmettä kotiin. Kotiin? Siis mun kotiin? Jedi hyväksyi mun hoodit heti. Rötkötti siellä, köllötti täällä. Söi hienosti lähes kaiken "lounaastaan".






Jedi taitaa olla sisaruksistaan se rauhallisin. Ainakin vielä. Hakiessamme sitä uuteen kotiin, jäi se köllöttelemään (sammakko asennossa) nurtsille, muiden pentujen tullessa moikkaamaan. Jedi on selkeästi pohdiskelija. Ensiksi kannattaa harkita ennen kuin tekee. Mä sanoisin että fiksua. Ilokseni kuitenkin huomasin, että hereillä ollessaan se seuraili mua jo kaikkialle. Parin vuoden päästä voi olla että se käy jo hermoille? Toisaalta Lotte on seurannut mua aina kaikkialle. Ihan vessasta lähtien. Entä nyt? Seuraako ne nyt molemmat mua? Jos ne rupeaisivatkin seuraamaan toisiaan? In my dreams...







Pissit on hienosti tehty, molemmat kaksi kertaa, ulos. Isompi hätä meinasi tulla ruokapöydän alle, mutta juostiin äkkiä ulos. Hienoa, että vatsa ainakin toimii näilläkin helteillä. Helteistä puheenollen. Ne tulevat varmasti osittain helpottamaan yöllä rauhottumista. Viehän se paljon voimia pennulta. Vaikka kurjaahan se on kun toisella on hurjan kuuma. Onneksi meiltä löytyy viileä kivilattia, jolla on varmasti helpompi köllöttää.


Olenkin antanut Jedille jo siedätyshoitoa metelistä ja valmistanut itse tonnikalaherkkuja uunissa. Idean sain Tiian blogista. Pidän ajatuksesta valmistaa itse koiranherkut, näin voi välttyä turhilta teollisilta lisäaineilta. Vehnäjauhot korvasin kaurahiutaleilla. Toivottavasti maistuisi vielä Jedille. Jos kuitenkaan ei, niin Lotelle ainakin uppoaa!

EDIT: Kyllä upposi! Ja paremmin kun "kaupan" herkut.











Me lähdetään Jedin kanssa vielä hetkeksi sukuloimaan. Elikkä väsytystä ennen nukkumaan menoa!



Kenelle muulle tulee tästä mieleen Simba Leijonakuninkaasta? Kädet ylös nyt!




- Anne

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti